یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

پايان عمر سيستم عامل فايرفاکس و اخراج 50 کارمند موزيلا

فايرفاکس - نرم افزار

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰


شرکت موزيلا که با طراحي سيستم عاملي موسوم به فايرفاکس به دنبال تسخير دنياي اينترنت اشيا بود ديروز از اخراج 50 کارمند فعال در اين حوزه و پايان کار سيستم عامل مذکور خبر داد.

وايمکس نيوز- به نقل از زددي نت، پيش از اين گروه بزرگي براي طراحي سيستم عامل مذکور تلاش مي کردند که موزيلا روز گذشته 50 کارمند باقي مانده فعال در اين زمينه را هم اخراج کرد. همچنين اجراي ديگر طرح هاي مرتبط با اين سيستم عامل نيز متوقف شد.

موزيلا مي‌گويد رويکرد خود را در ارتباط با اينترنت اشيا تغيير داده و از اين پس ترجيح مي دهد بيشتر در زمينه توليد محصولات تجاري و تحقيق و توسعه در همين زمينه متمرکز شود. البته اين امر به معناي بي توجهي کامل به فناوري هاي نوظهور نخواهد بود.

آري جکسي معاون موزيلا در حوزه محصولات اينترنت اشيا و برنارد نيوکس مدير نرم افزارهاي اين گروه هم موزيلا را ترک کرده اند. اين شرکت اولين نسخه از سيستم عامل فايرفاکس را در سال 2013 عرضه کرد و از آن پس تاکنون تلاش کرده بود با همکاري با برخي شرکت هاي فناوري زمينه استفاده از اين سيستم عامل را به طور گسترده فراهم آورد.

اما اين شرکت هم مانند مايکروسافت و بلک بري در اين زمينه موفقيت چنداني به دست نياورد. موزيلا قبلا هم در زمينه عرضه سيستم عامل هوشمند براي گوشي هاي همراه ناکام مانده بود.
منبع:فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو